Ken je dat. Je zit in de wachtkamer van de tandarts.
Een leuke jonge dame zit tegenover je.
Eigenlijk heb je best zin om een praatje te maken.
Maar waar ga je het over hebben?
Het slechte weer is ook zo afgezaagd.
Koud he.. of ….wat is het nog donker…
Het lukt je niet om iets te verzinnen.
Je hebt eigenlijk geen aanknopingspunten….
Ik ga je helpen.
Afgelopen vrijdag gaf ik een training aan een groep ondernemende vrouwen.
In een besloten facebookgroep worden de ervaringen gedeeld.
Ook wordt er feedback gevraagd op de nieuwe huisstijl, teksten op websites en blogs.
Bij de live dagen gaan we meer de diepte in, volgt er theorie en gaan we lekker aan de slag.
Het rondje aan het begin van de dag vroeg één van de dames mij:
“Nu ben ik toe aan bloggen…. maar waar ga ik het over hebben?
Ik heb echt geen idee……”
Als je dit leest kan het best zijn dat die vraag ook regelmatig in je opkomt.
Dat je het verlangen hebt zichtbaar te zijn. Posts op Facebook te doen of blogs cq nieuwsbrieven te publiceren.
Maar dat je niet weet waarover je het moet gaan hebben.
Als in die tandartspraktijk. Met die vreemde dame voor je.
In dit artikel help ik je op weg.
Want jij zit niet tegenover een vreemde dame.
Iemand die je nog nooit gezien hebt.
Ga er vanuit dat je tegenover je ideale klant zit.
En daar is waar het ook begint. En vaak ook fout gaat.
Je hebt niet duidelijk wie je graag tegenover je hebt.
En tegen je nichtje die net op kamers gaat zeg je wat anders dan tegen een oude oom die al
drie jaar niet meer deelneemt aan het arbeidsproces.
Voel je ‘m?
- Als je gaat bloggen, nieuwsbrieven gaat schrijven of op Facebook gaat posten is het belangrijk dat je volledig inzoomt op je ideale klant. Het gaat niet om jou! Het gaat erom dat die ander zich aangesproken voelt. Het is gemakkelijk een klant in gedachten te houden die je hebt, of waar je graag voor zou willen werken.
- Maak het allemaal niet te mooi. Schrijf zoals je praat. Dan leest het lekker weg.
- Zorg dat je niet teveel wil proppen in 1 artikel. Kies 1 onderwerp en ga niet bij Keulen en Aken om.
- Begin je verhaal met een anekdote. Een voorbeeld uit de praktijk. Iets wat aanspreekt.
- Help je ideale klant een beetje op weg. Jij weet precies waarmee.
Worstel je hiermee? Voel je vrij een artikel naar me op te sturen.
Ik kijk graag even met je mee.
Een succesvolle week!
Jolanda