Bij the A-team is elk lid uniek

Ik keek er altijd vol bewondering naar. The A-team. Die Amerikaanse televisieserie uit de jaren 80.
Met Hannibal, de sigaar rokende leider van het zooitje ongeregeld. Maar eigenlijk was hij een briljante strateeg. En een stabiele factor. En B.A., de krachtpatser en de techneut van het team. Face, een knappie, die alles regelde wat los en vast zat. En tot slot: Murdock, die vreemde van het stel.

Heel eerlijk, je zou ze niet bij elkaar zoeken.
En toch vormden ze samen een geweldig team.
En geven ze mooie input voor de vergelijking met een goed functionerende directie of managementteam.

Bij the A-team heeft elk lid een unieke set aan vaardigheden.
Bij succesvolle organisaties bestaan A-teams ook uit een diversiteit aan expertises.

Teveel van hetzelfde levert zeker niet het gewenste resultaat op. Dus kijk vooral welke kwaliteit een teamlid vertegenwoordigt. En is dat ook wat je nodig hebt.

Heb jij een Hannibal? Die van de grote lijnen is. En strategische plannen maakt met daarbij een heldere visie en focus.
Iemand die creativiteit inbrengt en het verhaal van de organisatie goed kan overbrengen?
Iemand die oog heeft voor het behalen van de resultaten?
De verkoper
De verbinder
Iemand die de kwaliteit waarborgt…

Wat heeft jouw organisatie nodig?
En waar baseer je dat dan op?
Op vandaag?
Of je plannen voor de toekomst.

Kiezen voor een A-team vergt onderzoek.
En is zeker geen kwestie van toeval.

>
Scroll naar boven