Het contact leggen met je ideale klant door middel van een nieuwsbrief is ongelofelijk leuk. Het is altijd weer spannend om de reacties in ontvangst te nemen en in de statistieken te bekijken hoe succesvol je bent geweest.
Maar succes met je nieuwsbrief komt natuurlijk niet vanzelf. Voor je brieven wat opleveren, kom je best wat uitdagingen tegen. Neem die serieus, maar zorg ervoor dat je er ook plezier in houdt en er steeds beter in wordt.
De uitdaging om succes te hebben met je nieuwsbrief zit hem voor al in:
- het verzamelen van e-mailadressen die voor jou van waarde zijn
- leer werken met een mailingsprogramma (je wil me toch niet vertellen dat je je mails nog steeds via bcc verstuurd…)
- ontwerp een aantrekkelijk en logische lay-out
- inplannen en consequent bijhouden van verzendingen
- bedenken en schrijven van boeiende content
- lezen van de statistieken en er wat mee doen
- bewaren van geduld. Soms duurt het even voor een lezer daadwerkelijk iets doet met je nieuwsbrief, maar op een bepaald moment zal ook zijn/haar behoefte aangesproken worden door één van jouw onderwerpen.
Ik heb gemerkt dat het heel belangrijk is wat de titel wordt van je nieuwsbrief. Gebruik in ieder geval niets met het woord “nieuwsbrief”, dan wordt ‘ie gewoon echt minder vaak geopend.
Mijn nieuwsbrief met de titel: “Sex tijdens je eerste date”, was bij mij een ware hit.
Een prikkelende kop, een zin die nog wat te raden overlaat of die nieuwsgierig maakt, werkt het beste.
Denk bijvoorbeeld ook eens aan: de meest waardevolle tips die je ooit van mij hebt gekregen…. of: wat je nooit mag vergeten als je een gesprek ingaat, of: vanaf vandaag nooit meer solliciteren…
Essentieel is het om steeds nieuwe adressen toe te voegen aan je maillijst. Anders loop je toch de kans dat ‘ie vroeg of laat “doodbloed”.
Hoe je van 400 naar 6000 nieuwe adressen op je maillijst komt?
En niet alleen extra inschrijvers krijgt, maar ook hoe je je omzet verveelvoudigd?
Check of je je nog kan aanmelden voor het Kickstart Online Ondernemen webinar.