Jolanda bedenkt hoe haar doelgroep denkt

5 fases van bewustzijn

In deze blog ga ik het hebben over de 5 fases van bewustzijn.

Afgelopen maanden zijn wij druk bezig om onze klanten te helpen online verkopen te doen. Dus door een online leeromgeving te verkopen aan potentiële mensen die jou nog niet kennen (via Facebook), of door kennismakingssessies te boeken. Dan heb je alles technisch voor elkaar.

Maarrrr… dan komen de klanten niet…

De teleurstelling is groot.
Je weet immers dat je een geweldige oplossing hebt.
Je hebt daarvoor misschien jaren in de schoolbanken gezeten.
En al heel veel mensen geholpen.

Eén van de redenen waarom potentiële klanten niet komen, is omdat zij niet ervaren dat ze een probleem hebben.

Klanten kopen wanneer ze een probleem of verlangen hebben. En wanneer jij dan op het netvlies staat, heb je een match!
Punt is alleen, dat veel potentiële klanten nog niet eens weten of zij een probleem hebben. Laat staan dat ze weten dat jij de oplossing voor ze hebt.
Hoe ga je daarmee om? Hoe kom je er achter?

Het proces van onbewust naar volledig bewust ziet er ongeveer als volgt uit:

  1. Onbewust…….. heuh, hoezo een probleem?
  2. Bewust van het probleem
    (erkent het probleem maar weet nog niet wat de oplossing is)
  3. Bewust van de oplossing
    (bewust van de oplossing, maar nog niet van het product)
  4. Bewust van het product
    (beseft welk product zijn of haar probleem kan oplossen)
  5. Volledig bewust
    (kent jouw product, weet wat het doet en weet dat hij of zij het product wil kopen)

Bedenk in welke fase jouw potentiële klant zit.
En als ‘ie zich dan volledig bewust is, of jij dan al voldoende vertrouwen hebt gewekt, dat jij de oplossing biedt die nodig is.

Dit komt ongelofelijk precies…
Maar eerst een gewetensvraag aan jou…waarom lees je deze blog?

  • Gewoon uit nieuwsgierigheid?
  • Of heb je een verlangen? Een verlangen om meer uit je bedrijf te halen?
  • Is je pijn misschien dat je “koud bellen” erg vervelend vindt en op zoek bent naar alternatieven?
  • Of de pijn dat de beurzen waar je vroeger op stond, niet meer door kunnen gaan?
  • Of het verlangen om een deel van je bedrijf te automatiseren?
  • Ben je het wel zat om al die losse koffie/Zoom-afspraken te doen, vaak zonder resultaat.
  • Ben jij je bewust dat Facebook/Instagram-adverteren je kan helpen om een nieuwe klantgroep aan te spreken, mits je het goed en gedegen aanpakt?
  • Ben jij je bewust dat het wel super waardevol kan zijn dat potentiële klanten producten van je kunnen kopen, zonder jouw tussenkomst.
  • Weet je dat “money” is in the list … nog steeds van kracht is?
  • Zie je mij als een betrouwbare partij?

Wat houdt je dan nu nog tegen…
Boek een vrijblijvend gesprek en we kijken samen wat voor jou en je bedrijf je volgende stap is!

>
Scroll naar boven