Jolanda en Meta aan de slag met de marketing kalender

Start met je WAAROM

De start van het jaar vind ik altijd een bijzonder moment.
De omzetmeter staat op "0".
Alle kansen om het weer helemaal anders te doen.
Een frisse start ook... als het goed is.

Is dat het ook voor jou?
Neem je de tijd op uit te stippelen wat voor jou echt belangrijk is?

Ik vind het altijd een mooi moment om 3 dingen te doen:

  1. Terug naar de essentie... je WHY
  2. Werken vanuit je waarden... en die er dus weer bij pakken
  3. Je ambitie scherp stellen

1. Ik weet zeker dat je ’m kent.
Simon Sinek (de auteur van de internationale bestseller Start With Why).
Mensen kunnen vaak heel goed vertellen wat ze doen. Het verwoorden WAAROM ze dat doen gaat vaak een stuk moeilijker. Mensen (lees: klanten) verbinden zich juist aan het WAAROM. Hier zit namelijk je eigen motivatie. Pas als jouw WAAROM aansluit bij de motivatie van de klanten, ontstaat er een verbinding.

Door je eigen WAAROM scherp te hebben, kom je tot de kern. Ontdoe je alles van ballast en dus dat wat er totaal niet toe doet.
Mooi om dat zo aan het begin van dit jaar te overdenken.

2. Naast het weten waarom je doet wat je doet, heb ik zelf ervaren dat het ongelofelijk fijn is om je eigen kompas te hebben.
Om die uit te schrijven. Als houvast.

Bedrijven hebben vaak een mission statement. Waarom jij niet? Het hebben van zo’n kompas geeft richting aan je handelen. Mensen die vergelijkbare waarden hebben als jij, daar kun je vaak fijn mee werken. Dat geldt ook voor klanten. Je zit dan op 1 lijn. Werken vanuit je waarden betekent flow en groei in persoonlijk leiderschap.

3. En dan die ambitie.
Zijn ze groot? Of vind je het prima om wat bij te verdienen?
De keuzes die je maakt, hangen daar uiteraard mee samen.
Klinkt logisch. Maar een groot deel van de ondernemers die ik ken, heeft dat onvoldoende op het netvlies.
Helderheid bijvoorbeeld, over het gewenste salaris dat je naar jezelf wilt overmaken.
En hoe dat winstgevende bedrijf er dan straks uitziet.
En welke investeringen nodig zijn om daar te komen.

Als je niet precies helder hebt welke ambities je voor ogen hebt, dan kun je daar op de volgende manier achter komen:
Je ambitie is een combinatie tussen je dromen en je plannen. En de vraag is dan: klopt dat allemaal nog bij jou en heb je alles helder?

Mooie overdenking toch?

Mocht je je plannen al wat meer vormgegeven hebben, dan ben je toe aan de uitvoering en kun je heerlijk los! In dat geval is het de kunst om niet te verzuipen in al je ideeën, acties en aanhaakmomenten!

Tip, misschien ken je deze wel, want dan is de Marketing Kalender super handig!

A1 formaat, staand, dus perfect voor op een deur… en die heeft iedereen op zijn kantoor toch? Je kan zelf kiezen of je je oog erop wilt laten vallen bij binnenkomst… of juist aan de andere kant van de deur die je ziet als je jouw werkplek verlaat 😊.

Als je deze kalender bestelt, betaal je amper meer dan de verzendkosten. Zelf vind ik het heel fijn om de kalender ver vooruit in te vullen met de grote lijn van de acties en live-momenten die ik doe. Daaruit volgt automatisch een rode draad door je nieuwsbrieven, die ik zelf dan maar gewoon het liefst direct in mijn digitale agenda zet.

Hier kun je de kalender tegen een klein prijsje bestellen: Klik hier.

Zelf gebruik ik de kalender nog steeds!

>
Scroll naar top