Het is misschien wat laat voor nieuwjaarswensen, maar als ondernemerscoach heb ik eigenlijk elke dag wel de beste wensen. Ook voor jou!
Namelijk dat alles wat je wenst… maar uit mag komen.
En pas op. Voordat je het weet gaat dat ook letterlijk gebeuren.
Voor 2019 koos ik het woord: afscheid.
Gek eigenlijk.
Als ik het zo achteraf bekijk.
Ik had er behoefte aan om van diverse dingen, zaken die me niet meer dienden,
afscheid te nemen.
Voor dit jaar kies ik het thema: Next Level.
Dat is wat ik voor mij zie.
Voor mijzelf.
Voor mijn klanten.
Vanuit dat thema ga ik werken.
Met meer gemak en comfort.
Niet harder werken, maar slimmer.
Omdat het kan.
Vanuit het thema Next Level ga ik ook kijken naar de wereld van sociale media.
Natuurlijk… niet meer weg te denken uit ons leven.
We hebben er een soort haat-liefde verhouding mee. We weten precies wat onze vrienden, kennissen, collega’s, (oud-) klasgenoten en familieleden vandaag, gisteren of van de week hebben gedaan of de komende tijd gaan doen. Heb je iets te vertellen?
Je kunt kiezen: bellen, bezoeken, whatsappen of het op Facebook of LinkedIn zetten.
En LinkedIn is fantastisch! Na een netwerkbijeenkomst gelijk even linken en altijd vragen: wat kan ik voor jou betekenen? Dit heeft mij de afgelopen jaren al superleuke opdrachten opgeleverd.
Maar we doen het vaak zonder dat we de effecten meten. En dat is wat mij betreft Next Level. Uitzoeken wat werkelijk werkt en wat niet werkt. Om zo zo efficiënt mogelijk te werken.
Hieronder geef ik je een aantal redenen om nog beter gebruik te maken van sociale media. En dan bedoel ik niet om alleen te gluren naar een ander.
Weet niet hoe dat bij jou zit, maar gemiddeld genomen zitten we er toch per dag wel een paar uur op.
Pak die tijd nu eens om je eigen waardevolle informatie te delen! Dat levert tenminste wat op.
En ga hierbij uit van je eigen kracht.
- Wees je bewust dat je via sociale media bezig bent met de know-like-trust fase.
- Je wekt interesse op, maakt nieuwsgierig, vermaakt, vertelt en bouwt aan een relatie die gebaseerd is op vertrouwen.
- Deel informatie die vooral interessant is voor je ideale klant.
- En deel gewoon zoveel mogelijk.
- Laat wat van jezelf zien.
- Je volger doet misschien niet direct iets met de informatie die je deelt.
- Soms zijn je volgers niet eens bewust dat ze een onvervulde behoefte hebben.
- Door een ervaringswereld of een treffende foto kan dat bewustzijn ineens getriggerd worden.
- Maak een gerichte keuze in het platform dat je gebruikt.
- Meet, oefen en leer.
- Ga vooral eens zitten met een VA (als je zelf niet weet hoe het werkt) om de gegevens te analyseren.
Benieuwd naar nog meer ondernemerstips? Meld je dan aan voor het gratis webinar. Ik vertel je dan graag meer over hoe makkelijker ondernemen eigenlijk kan zijn 🙂 Én er is ruimte om je persoonlijke vragen te stellen.
>> Meld je hier meteen aan voor het webinar