Jolanda in een coach gesprek met een klant

6 redenen om met een coach aan de slag te gaan

“Juist die urgentie (ik moet een groot deel van de hypotheek betalen) heeft mij afgelopen jaar een boost gegeven. Ik ben kansen gaan zien die voorbij kwamen. En steeds meer bezig geweest met zichtbaarheid en diverse leuke opdrachten als gevolg. In april zit ik zelfs vol en moet ik “nee” verkopen.” – Annelies

Kijk… dit is waar ik blij van word…..als dit is wat klanten zeggen.
Annelies startte officieel haar bedrijf in 2016, besloot er in 2018 serieus mee aan de slag te gaan. En besloot in 2019 haar parttime baan op te zeggen. Dat was ook het moment dat ze mij in de arm nam.
Nu was het erop of eronder.

Tips voor ondernemers van een succesvolle klant

Deze tips deelde ze met mij voor ondernemers in mijn netwerk:

  • Volg je gevoel en enthousiasme. Dus laat je niet tegenhouden door de mening van anderen of dat stemmetje in je hoofd dat zegt dat je het niet kunt.
  • Denk in kleine stapjes, het hoeft niet allemaal ineens groot en goed.
  • Daag jezelf uit. Stap uit je comfort zone.
  • Maar het allerbelangrijkste: neem een coach in de arm en zorg voor een stok achter de deur!

Haha, koren op mijn molen natuurlijk 😉.

Goede redenen om met een coach aan de slag te gaan

  1. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden… je kostbaarste bezit is immers tijd… die tijd krijg je nooit meer terug.
    Van een businesscoach kun je verwachten dat zij je haar eigen succesvolle cijfers kan laten zien. Wil je zelf 100.000 omzetten… zoek dan een coach die minimaal datzelfde doet… Wil je meer? Zoek dan een coach die je tot je eigen ambitie kan helpen.
  2. Een vriend of kennis die je om advies vraagt is niet slim.
    Een kennis geeft je het advies dat hij zelf zou willen hebben… niet wat jij nodig hebt. En daarbij….  Hoe kan iemand je adviseren die zelf gemeente ambtenaar is… of ook ondernemer, maar net is gestart…of geen pepernoot omzet..
  3. Diep van binnen weet iedereen dat je je doelen sneller haalt als je anderen erbij betrekt. En dan in ieder geval mensen die succesvoller zijn dan jij… er wordt namelijk niet voor niets gezegd dat jij het product bent van de 5 mensen waarmee je de meeste tijd doorbrengt…
  4. De (online) mogelijkheden zijn oneindig. En jij wil natuurlijk weten wat voor jou de juiste route is. Het belangrijkste onderdeel van een succesvolle coaching is niet zozeer het aanleren van allerlei technische snufjes, maar juist het passend maken voor jouw specifieke situatie.
  5. Een goede coach ziet jouw potentieel. Ziet dus veel meer dan wat jij voor jezelf ziet. Een goede businesscoach helpt jou om je volledige potentieel te zien… en nog ver daarbuiten.
  6. Een businesscoach is, als het goed is, je accountability partner. Is een stok achter de deur. En zorgt er samen met jou voor dat je ook werkelijk doet wat je hebt afgesproken.

Wil je ervaren hoe het is om gecoacht te worden?

Heb je een specifieke vraag waar je eens mijn mening over wil? Zonder verdere verplichtingen? Stuur me een berichtje via info@jolandawicherson.nl

>
Scroll naar boven