Hoe kom je bij mij terecht…. Dat is een vraag die ik mijn nieuwe klanten vaak stel.
De antwoorden die ik dan krijg zijn onder andere:
- “Ik volg je al een hele tijd en nu is het juiste moment”.
- “Ik heb je ooit horen spreken tijdens een evenement”… en dat is al een paar jaar geleden.
- “Ik lees trouw je wekelijkse nieuwsbrieven”.
- “Een vriendin heeft goede resultaten bij jou geboekt en heeft je aanbevolen”.
- “Ik zag je staan in een lijst met de 10 beste businesscoaches van Nederland” 😉
- “Ik deed je test op je website en de uitkomst was wel duidelijk… ik heb hulp nodig..”
- “Ik heb destijds je boek gekocht en je vanaf dat moment gevolgd”.
- “Je oproep op Facebook triggerde mij”.
Een paar weken geleden had ik overleg met een klant. Hij was een beetje teleurgesteld. Er liep al 2 maanden een Facebook campagne en hij had uit die campagne nog maar 1 verkoop.
Daarvan had hij toch wel wat meer verwacht…
Het zevende contact met je potentiële klant leidt tot een koop….
7 contacten.
Als je zichtbaarheid in twee maanden al een mooie klant oplevert, dan is dat meegenomen, maar doorgaans niet hoe het gaat. Er is tijd nodig. En vaak meerdere contactmoment.
Die potentiële klant moet jou leren kennen:
- Via je sociale media (wat laat jij daar van jezelf zien?)
- Tijdens het netwerken
- Als gastspreker tijdens een event
- Door middel van je gratis weggever
- Tijdens het doorlopen van je funnel
- In je periodieke nieuwsbrieven
- Via testimonials van andere klanten
- Door het boek dat je geschreven hebt (hoeft niet beslist hoor…)
- Door dat leuke artikel in een krant of tijdschrift
Als je dit allemaal goed doet, dan zorg je ervoor dat die onbekende jou leert kennen. En dat, als jullie elkaar voor de eerste keer ontmoeten, hij of zij zal zeggen: “Dat is gek… ik heb het idee dat ik je al heel lang ken…
En als je dit goed doet… hoef je nooit te verkopen. Die potentiële klant weet namelijk al lang waar jij voor staat en wat ‘ie bij jou kan halen…
Dan is ondernemen helemaal niet moeilijk.
Dat gun ik jou. Dat je zicht krijgt op wat gedaan moet worden.
Stap voor stap.
Check even of je ideale klant dat al over jou kan zeggen. Zo niet, dan is er werk aan de winkel 🙂
Succes!