Vanuit mijn perspectief is de ondernemerswereld veranderd.
Mijn klanten waren tot voor kort voornamelijk ondernemende vrouwen van allerlei leeftijden. Ze besloten gaandeweg voor zichzelf te starten,
en bepaalden dat zij daarbij wel wat hulp konden gebruiken.
Lokaal hadden zij zich aangemeld bij een netwerk van ondernemende vrouwen.
Of hadden gegoogled, kochten mijn boek en kwamen, net als bij de eerste route, op mijn maillijst terecht.
Of vonden mij via social media.
Bingo.
Die maillijst was voor mij goud waard.
Gaandeweg besloot de lezer mij te bellen, te appen of te mailen.
En voila… ik had een nieuwe klant.
Dit is de simpele versie, maar dat begrijp je vast wel.
Nu is de wereld anders.
En ik ga daar niet over zitten mokken hoor.
Al zou dat ook een hele logische afslag kunnen zijn.
Tegenwoordig noemt iedereen zichzelf ondernemerscoach, of beter: businesscoach. Het internet staat er vol mee. De een nog jonger, frisser, mooier en succesvoller.
Vooral hun marketing hebben ze geweldig op orde. Met webinars, lanceringen, masterclasses en online programma’s.
Prachtig.
Ik zag het gebeuren. En ik moet je heel eerlijk bekennen… vanaf januari weten klanten me minder makkelijk te vinden.
Als een stevig bloempje in een border, overwoekerd met planten die veel kunstmest gekregen hebben en die in allerlei felle kleuren het gezicht bepalen.
En zo is het.
Ik heb besloten mijn eigen koers te varen.
Minder nieuwsbrieven te sturen. Minder op social media te verschijnen.
Er juist te zijn voor hen die op een serieuze manier hun business op willen zetten. Misschien juist wel ZONDER social media.
Kan dat dan?
Ja, dat kan.
Laat mij lekker van de patatgeneratie zijn.
Ik heb geleerd persoonlijk contact te maken.
Te netwerken.
Persoonlijke relaties op te bouwen.
En op die manier aan klanten te komen.
Doorverwijzingen te krijgen.
I love it.
Wat dit betekent?
Minder op social media.
Minder berichten via dit kanaal.
En naast de zp-klanten die de wens hebben om juist een bedrijf op te bouwen vanuit hun bestaande netwerk (en wellicht niet precies weten wat ze dan moeten aanbieden of het spannend vinden).
Gaat mijn focus meer het bedrijfsleven worden.
Waar ik ook vandaan kom.
Ik ga meer trainingen verzorgen op het gebied van klantgerichtheid en communicatie.
En aan de hand van een geweldige tool organisaties en de problematiek binnen organisaties in kaart brengen.
Directeuren en medewerkers coachen.
Omdat dat is waar mijn hart ligt.
Het beste uit mensen halen.
Of dat nu die (toekomstige) zp’er is, die directeur of die medewerker.
Op locatie of op mijn kantoor in Emmeloord.
Laat mij lekker die generatie X zijn en meer “old school” werken.
Ik hou ervan.
Verandert jouw wereld ook?
moo555 ล็อคเว็บไซต์สล็อตที่ยอดเยี่ยมในไทยระบบฝาก-ถ ข้อมูลเพิ่มเติม อย่าลืม pgslot สำหรับเกมเมอร์ที่วิ่งหนีหาหอยกา ข้อมูลเพิ่มเติม
PG Candy คำอธิบายเมตา: ดื่มด่ำกับดินแดนอันน่ารื่นรมย์ของขนม PG และค้นพบขนมที่น่ารับประทานมากมาย เรียนรู้เกี่ยวกับประวัติ รสชาติยอดนิยม กระบวนการผลิต และคำถามที่พบบ่อยเกี่ยวกับลูกอม PG
Ja de wereld verandert en de elke organisatie moet daar in mee. Dat betekent dat in iedere organisatie de verschillende generaties vertegenwoordigd moeten zijn om actueel te blijven. De jonge generatie maakt de organisatie tech savy en communiceert met de taal van nu en bindt jonge ondernemers, de oudere generatie geeft rust en draagt hun o zo nuttige kennis en ervaring over!
Bij Dutch Dream Group werken we op die manier en dat geeft veel houvast ook voor ‘zelfstandige’ éénpitters die zich als Associate aansluiten.
Misschien iets voor jou?
Wat mooi Jolanda, ik denk weer een schot in de roos. Geweldig hoe je al je kennis nu mag bundelen en hoop dat je een bijdrage kan leveren aan het mens zijn op de werkvloer. We zijn wat doorgeschoten. Succes 🍀
Mijns inziens een goede stap, die je neemt vanuit groeiende senioriteit. Van meer toegevoegde waarde zijn met n breder perspectief en diepere laag. Het complete ‘plaatje’ zal ik maar zeggen; heel veel succes gewenst.
Dank je wel Marten