Stel dat jouw buurman of -vrouw jouw hypotheek zou betalen? Wow, dat klinkt best heel aantrekkelijk, toch? Of alleen al jouw gas/rekening/licht rekening. Heerlijk!
Maar in bijna 100% van de gevallen zal dat niet zo zijn. Draait jouw eigen huishouden op voor die vaste lasten.
Toch schat ik de kans best hoog dat de druk, van het dragen van die vaste lasten, niet op jouw eigen schouders rust.
Maar bijvoorbeeld op die van je partner. Vanwege een steady inkomen.
In dat geval zijn jouw inkomsten uit je bedrijf… hoe zal ik het zeggen… mooi meegenomen?
Of erger… en die hoor ik best vaak…. ‘je doet het niet voor het geld’?
Waar ik naartoe wil?
Als de lasten niet op jouw schouders liggen, heb je een alibi.
Een alibi om met van alles en nog wat bezig te gaan, behalve met salesactiviteiten van je bedrijf en het realiseren van omzet.
Heb je een alibi om ermee weg te komen dat je te weinig klanten hebt en dat je er alles aan gedaan hebt… denk je.
Alleen, dat denk je met je reptielenbrein. Die sust jou graag in slaap. No stress…
Want in 99,9% van de gevallen heb je er niet álles aan gedaan. Niet écht. Niet aan de voorkant.
Dat doe je pas als het echt móet. Als er druk op zit. Als jij de hypotheek zou betalen 😊.
Als je noodzaak voor jezelf creëert doe je er alles aan om je doel te bereiken.
De noodzaak omdat er anders een bord in de tuin moet.
De noodzaak omdat je geen auto meer kunt rijden.
…
Herken je deze situatie? Dan raad ik je aan te bellen, te mailen, je BESTAANDE netwerk aan te boren…6 uur per dag.
Dan raad ik je aan je salesvaardigheden op te schroeven en heel veel te oefenen. Niet achter de schermen, maar ervoor…
Zorg dat je tijdens deze (telefoon) gesprekken bezig bent met:
- Het wekken van vertrouwen
- Het achterhalen van de behoefte
- Het stellen van open vragen
- Het wegnemen van weerstand
- Het verzamelen van zoveel mogelijk ‘JA’s’. Waarvoor je ook een hele serie ‘nee’s’ moet incasseren, by the way…
Als je van te voren al weet dat de persoon je klant niet gaat worden (zeg NOOIT… NOOIT) dan kun je ook vragen: weet jij nog iemand die …?
Heb je al wel klanten en ben je toe aan de fase waarin jij het jezelf gemakkelijker wil maken?
Heb je het idee dat je je bestaande netwerk al wel een beetje hebt “uitgemolken”?
Dan is het zinvol om serieus na te denken over het aanboren van EEN NIEUW NETWERK.
Mensen die je nog niet kent. En die jou nog niet kennen.
Hoe je dat doet?
Normaal gesproken kost dat best heel veel tijd. Al zijn er tegenwoordig behoorlijk wat “foefjes” voor.
Nieuwsgierig?
Met KOO (kickstartonlineondernemen) hebben wij daar heel veel ervaring mee.
Meld je aan voor onze gratis informatiemoment.
Geschikt voor jou:
- Als je succesvol van je hobby je beroep wilt maken.
- ALs je al regelmatig aan tafel zit met je ideale klant, maar je zou er wel meer van willen hebben.
- Als je liever niet meer wilt werken, maar wel graag slimmer.
- ALs je nieuwsgierig van aard bent.
Kijk wanneer jij er bij kan zijn!
Alleen als je je inschrijft krijg je de link én een opname achteraf.