Zeven redenen om te investeren in je site …

In Emmeloord hebben we een nieuwe Lidl. Ik bezocht die winkel gisteren voor de eerste keer. De geur van heerlijk gebakken brood was het eerste wat me prikkelde. Dan neem je toch een zakje met wat lekkers mee. Wat me verder opviel was het overzicht; duidelijk assortiment en op een logische plek. Dat maakt winkelen prettig!

Je site is je winkel …

Je site is je winkel. De spullen in je winkel verkoop je beter als duidelijk is, wat het aanbod is. Met een logische routing, zonder doodlopende paden. Net als in een echte winkel, help je de bezoeker met het maken van een keuze. Met de hoogte op het schap waar het product staat, met de prijs, de houdbaarheidsdatum en een aantrekkelijke verpakking. Dit wil ik ook terugzien op een site.

Zeven redenen

Een website wordt ook wel eens het digitale visitekaartje van de organisatie genoemd. Het hebben van een site is tegenwoordig vanzelfsprekend, maar dat zou niet de hoofdreden moeten zijn. De reden om een website te hebben is, omdat je letterlijk bij je doelgroep in de broekzak zit (mobiel met internet).

Het internet (15,5 miljoen Nederlanders actief op het wereld wijde web) is daarbij vanwege het dynamische karakter een ideaal kanaal om makkelijk en snel te communiceren met je doelgroep omdat:

  • je altijd bereikbaar bent
  • het je merkwaarde versterkt
  • je informatie deelt
  • het actueel is en accuraat
  • je reactie en interactie aangaat
  • je kans op verkoop groot is

Bezoekers kunnen, wanneer zij dat willen, je site bezoeken. Zorg er dan ook voor dat je site toegankelijk en aantrekkelijk is. Degene die je site bezoekt komt wat doen en het liefst zo snel mogelijk!!

  1. Zorg ervoor dat je site goed vindbaar is (zoekmachine optimalisatie)
  2. In 2 seconden beslist een bezoeker of je site voldoet aan de informatie die hij zoek
  3. Maak doorklikken gemakkelijk
  4. Zorg dat je een onvergetelijke indruk achterlaat
  5. Zorg voor tips en oplossingen
  6. Zorg dat een bezoeker in ieder geval zijn of haar mailadres achterlaat (call to action)
  7. Laat klanten spreken (testimonials)

De hoogste tijd

Het is de hoogste tijd om mijn eigen winkeltje weer eens tegen het licht te houden. Met een compleet nieuwe site als gevolg. Ik ben er super blij mee!!

Wellicht vind je het leuk een kijkje te nemen en mij je feedback te sturen.

info@jolandawicherson.nl

           

>
Scroll naar boven