De Marketingkalender voor overzicht en zichtbaarheid

De eerste helft van 2016 zit erop. Heeft dit halfjaar je gebracht wat je ervan verwacht had?
Of heb je de wens om er het tweede halfjaar meer uit te halen?

Begin van het jaar heb ik samen met mijn collega’s Nynke en Dorine de marketingkalender ontwikkeld. Al ruim 400 ondernemers hebben deze kalender gedownload voor een overzichtelijk en vooral zichtbaar 2016.

Deze ondernemers wilden in 2016 hun koers aanscherpen.
Ze willen meer structuur, rust en regelmaat vinden
Ze willen inspiratie op doen
En zij willen vol energie aan de slag gaan met hun online en offline zichtbaarheid.

Heb jij de kalender nog niet gedownload maar wil je het tweede deel van 2016 overzicht, structuur en werken aan je zichtbaarheid? Maak dan een plan voor het komende half jaar voor al je evenementen, workshops en trainingen. Ook voor het lanceren van je nieuwe product of dienst kun je de kalender goed gebruiken.

Je kunt de kalender hier downloaden.

 

Vandaag sturen we je 4 praktische tips om je op weg te helpen met het invullen van de kalender
Tip 1:     Maak een keuze uit de vele marketingmogelijkheden
Onderaan elke pagina van de kalender staat een lijst met mogelijke middelen en platforms om je bedrijf online en offline te promoten. Kies er een aantal uit die bij jou, je bedrijf, je product of dienst maar vooral bij je doelgroep passen. Vraag je goed af, en onderzoek dit ook, waar je doelgroep zit.

Is je doelgroep erg actief op Facebook? Dan is Facebook een mooi hulpmiddel.
Wil je vooral lokaal zichtbaar zijn, bij een publiek die geregeld een krant leest maar minder op internet zit? Zorg er dan voor dat er komend jaar een aantal artikelen over jou in de lokale krant gepubliceerd worden of zet een advertentie.
Je hoeft niet in een keer alles te doen. Maak een keuze en bouw het op, zodat het je niet te veel wordt na een paar weken of maanden.

Tip 2:     Feestdagen en vakanties
Start met het invullen van de feestdagen en vakanties. Gewoon je agenda erbij pakken en overnemen wat je daar al in hebt staan. Let ook even op de vakanties en feestdagen die voor je doelgroep belangrijk zijn, daar kan natuurlijk verschil in zitten. Op www.tuxx.nl/planning
vindt je onder andere een handig overzicht met alle schoolvakanties en feestdagen voor Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Tip 3:    Wat heb je al ingepland dit jaar?
Als je toch al in je agenda kijkt, neem dan ook meteen de activiteiten over die je zelf al ingepland hebt voor je bedrijf: alle evenementen, lezingen, workshops, presentaties, trainingen, groepssessies, themadagen, beurzen, productlanceringen, opleveringen en ander belangrijke data voor je bedrijf.

Tip 4:    Bijzondere nationale en internationale themadagen
Wereld Braille dag, de landelijke dag tegen pesten, de dag van de stilte, buitenspeeldag, wereld astma dag, complimenten dag of duurzame dinsdag. Zomaar een greep uit de vele nationale en internationale themadagen die we in Nederland kennen. Welke dagen zou jij kunnen gebruiken om op in te springen bij de promotie van jouw product of dienst? Hieronder vindt je 3 websites met een overzicht van deze dagen. Vooral de Issuekalender is een aanrader.
http://www.issuekalender.nl/ issuekalender/
http://www.fijnedagvan.nl/ home/
https://nl.wikipedia.org/wiki/ Nederlandse_(inter)nationale_ themadagen_en_-weken

Begin het vullen van je kalender met deze 4 stappen. Hiermee heb je in ieder geval al heel wat inspiratie om een goede start te maken.

Misschien ken je nog iemand die ook geholpen zou zijn met onze marketingkalender en bijbehorende tips om deze in te vullen? Voel je vrij om het bericht te delen met je omgeving.

>
Scroll naar boven